pátek 8. dubna 2016

SELEKCE (KIERA CASSOVÁ)

Ahoj, všechny Vás vítám u mé druhé recenze na knížku. Jak už jste si z názvu mohli přečíst, jedná se o knihu Selekce. Na tuto knihu jsem slyšela hodně pozitivních a skvělých recezní, a proto jsem si tuto knihu přečetla.


 Série: Selekce

 Originální název: The Selection

 Žánr: Sci-fi a fantasy, pro děti a mládež, dívčí romány

 Rok vydání: 2014, 1. vydání originálu: 2012

 Počet stran: 288

 Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo

 Překlad: Jana Doležalová-Montorio

 Autor obálky: Sarah Hoy  

 Vazba knihy: vázaná s přebalem  





 Anotace:  Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže 
o korunu.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit. 


Můj názor na knihu: Tato kniha se mi velice líbila, byla akční, plná zápletek a tajemství. Je to o princeznách, krásných šatech a tom, jak princezny žijí, což mě hodně zaujalo. Pořád jsem přemýšlela, jestli si ji přečíst nebo ne, ale teď jsem hrozně moc ráda, že jsem si ji přečetla. Jde o romantickou knihu, což je něco pro mě a je to opět i dobrodružné. Autorka mě tak dokázala vtáhnout do děje, že jsem ji přečtla jedním dechem. Hodně mě na tuto knihu nalákala její obálka, protože je skutečně nádherná a dokáže Vás příjemně naladit. Představíte si podle ní, jaké šaty si dívky oblékají, co všechno musely dělat a jak dlouho se na všechno připravují. Tuto knihu bych opět doporučila všem, kteří mají rádi romantické a dobrodružné knihy s kapkou fantasy. A také těm, kteří májí rádi šaty, princezny apod.

Můj názor na postavy: America je zpočátku typická venkovská dívka. Je velmi milá, hodná a pro svoji rodinu a tajného přítele Aspena by udělala cokoliv a to se mi na ní velice líbílo. Aspen je velmi zvláštní člověk, který Americu miluje, ale na druhou stranu.... já nevím.... připadalo mi, jako by si z ní někdy dělal srandu...Maxon je typický rozmazlený princ, který je neodolatelně pohledný a milý. 
Postava Maxona se mi i přesto líbíla, ale pouze jeho chování k vládě a k tomu, jak by chtěl vládnout.  


Doufám, že se Vám moje recenze bude líbit. Užívejte si víkend a já se budu těšit u další recenze. Ahoj! 

9 komentářů:

  1. Mě postavy hodně připomínají určité osoby z reálného života a nejen v téhle knize. Často některé lidi poznávám i v jiných knihách :D Skvělá recenze

    OdpovědětVymazat
  2. Tuto sérii jsem nečetla, ale moje mladší sestra je do ní v poslední době blázen :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já nejsem zrovna knihomolka, ale máš to tady pěkné a útulné.
    Máš dobrou formu psaní, taky článek je přehledný. A je to zajímavé.
    Jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkná recenze. :)
    A celkově máš pěkný blog. :)

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) A určitě se podívám i na tvůj blog :)

      Vymazat
    2. Děkuju :) A určitě se podívám i na tvůj blog :)

      Vymazat
  5. Moc pěkná recenze :) Selekce se mi taky hodně líbila :) Moc se mi líbí její obálka, je prostě nádherná :)

    OdpovědětVymazat